1 mars, ny dag nya möjligheter. Deffen med stort D

Iår bestämde jag att det är dags att utmana mig själv och ta träningen ett steg längre
och eftersom min vän Johan skulle deffa så , tja hakade jag på! 
Jag är helt totalt grön på deffområdet och har inga förkunskaper, men skam den som ger sig!
Har alltid velat se en förändring av kroppen och få bättre kroppskontroll.
Jag har aldrig haft något intresse av att fokusera på min vikt,
men att tighta till kroppen lite och faktiskt kunna se de muskler som man kämpar med
varje vecka som faktiskt finns där har jag velat en längre tid.
Det ska bli riktigt skoj, även om det känns som att jag gör något helt omöjligt
så vill jag försöka iallafall. Har fått blandad respons men huvudsaken är att
man gör det som känns bäst för en själv. 
Jag hoppas att detta kan göra att jag får bukt med mitt sockerbehov,
att jag kommer äta mer regelbundet/ bättre mat och 
inte kommer att skippa måltider för att sedan frossa i massa bakelser, godis. 
Detta betéende har ingen bra effekt, varken på kroppen, träningen eller måendet. 

Så nu äre all in!
För att kunna se om jag ligger på en bra nivå med näringsintaget gällande proteiner,
fett och kolhydrater så kommer jag att använda appen Myfitnesspal som finns till både iphone och android.
Jag vet fortfarande inte vilket kaloriintag som det är tänkt att jag ska
ligga på så jag ska börja på ca 1650 så får vi se om jag ska öka eller så.
Tanken är att ligga på ett underskott på ca 500kcal.
Det är tur att appen räknar ut allt för jag hade aldrig räknat på egen hand!
I appen kan jag dessutom registrera träningen och så kan man följa varandras
framsteg osv.
Startvikten är 70kg på mina 174 cm. Jag kommer gå ned iom att underhudsfettet ska bort,
men det viktigaste är att jag kommer se och känna skillnad i kroppen.
Jag kommer aldrig eftersträva något osunt/ sjukt ideal, det har aldrig och kommer aldrig att finnas i min värld. 
Det kommer bli massa nyttigheter som ska in, bättre att äta massa nyttig mat än lite och onyttig mat 
som jag har gjort tidigare. 


Bild lånad av missfitforfight som lånat av en källa jag ej kan få fram tyvärr.

Har faktiskt börjat föra dagbok under träningen där jag skriver upp
hur många reps och vilka maskiner som används under passet. 
Eftersom Johan å Dobos gör det så varför inte :)
Ni ska se mina förklaringar på övningarna, "tanten på bussen", "fältsängen"
som förtydligas med hjälp av streckgubbar Haha!
Det kommer bli kombinering av styrketräning och mer konditionsträning som inte alls
varit prio under muskelbyggandet och massa powerwalks.
Detta för att få en balans i förbränningen utan att förlora muskler...

Sen massa protein och ett jäklar anamma!
Jag tror att jag och Johan kan fixa detta, det visar sig i juni helt enkelt :)
Alla tips gällande detta mottages tacksamt! :)

Idag blev det en timmes Pw med bästa Jennifer, det var riktigt trist väder men sällskapet var det inget fel på :)
Har bokat Body attacken tills nästa vecka för jisses vad passen blir fullbokade snabbt.
Ska köpa en till glasburk för nya proteinet som får tummen upp!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR